Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
De verkoper heeft voor deze motor geen omschrijving opgegeven.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | vloeistofgekoelde viertakt viercilinder in lijn |
Boring x slag | 65.5|44.5 |
Cilinder inhoud | 600 |
Comp. verhouding | 12.4:1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Suction-piston fuel injection w/38 throttle bodies (4) |
Ontsteking | DC-CDI |
Vermogen | 123|91.7|13000 |
Max. koppel | 68.5|12000 |
Koppeling | olie bad |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 2846 |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17 |
Topsnelheid | |
ABS | nee |
Frame | aluminium die-cast deltabox III |
Vering voor | volledig instelbare 41 mm UPSD, veerweg 120 mm |
Vering achter | volledig instelbare monoshock, veerweg 120 mm |
Remmen voor | dubbele 310 mm schijf, radiale vierzuigerremklauwen |
Remmen achter | enkele 220 mm schijf, tweezuigerremklauw |
Voorband | 120/60 ZR 17 |
Achterband | 180/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1380 |
Lengte | 2025 |
Breedte | 690 |
Hoogte | 1090 |
Zithoogte | 820 |
Drooggewicht | 162 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
 | Bathmen , Overijssel |
 | 06-38357616 |
Een stukje historie: BMW in 1986 - Intussen zat BMW met een dilemma: de klanten vroegen om boxermotoren, maar BMW kon ze binnen de geldende milieunormen niet leveren, zeker niet als ze vermogens moesten leveren die de concurrentie uit Japan het hoofd konden bieden. Daarom deed BMW eigenlijk hetzelfde als zijn klanten: de R 80 blokken en frames, intussen voorzien van monolever achtervering, kregen grotere cilinders en daarmee kon men 1000cc-modellen leveren die iets minder vermogen leverden dan voorheen, maar bijvoorbeeld wel geschikt waren voor het gebruik van loodvrije benzine. Zodoende werden vanaf 1986 de 800- en 1000cc-boxers, gemoderniseerd en met heel nieuwe motorblokken, weer in productie genomen. Ze waren inmiddels voorzien van het monolever veersysteem en kregen later zelfs paralever. Toen eind 1992 de R 1100's met het nieuwe, lucht/oliegekoelde blok verschenen, viel het doek voorgoed. De K-motoren bleven echter
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken