Nieuwsbrief:

De Friese Motorfiets

Motoren zijn mijn passie. Dat is de reden dat ik in 2014 hobbymatig begonnen ben met het inkopen en verkopen van motoren. Ik merkte dat er veel vraag is naar motoren maar dat niet iedereen zin en tijd heeft voor het zoeken naar motoren, het onderhandelingsproces en het ophalen van de motoren. Daarnaast ontbreekt soms de kennis en ervaring om snel te kunnen beoordelen of de motor in goed staat is. Deze taak neem ik u dan ook graag uit handen. Ik houd van duidelijke communicatie en heldere afspraken. Cruciaal bij de totstandkoming van een goede onderhandeling. In de afgelopen jaren heb ik al veel klanten blij mogen maken met een goede motor tegen een scherpe prijs. Een goede levering is erg belangrijk en ik ben pas tevreden wanneer mijn klanten tevreden zijn. Na 3 jaar is De Friese Motorfiets uitgegroeid naar een klein zelfstandig bedrijf dat nog steeds in ontwikkeling is. De vraag naar hulp in de onderhandeling, ophalen en wegbrengen van motoren neemt toe maar ook verzoek om onderhoud, reparaties en motorbanden komt binnen. Daarom heb ik besloten om mij per april 2017 volledig als zelfstandige op de Friese Motorfiets te richten. Iets waar ik lange tijd naar heb uitgekeken. Ik zie ook uit naar een mooie blijvende samenwerking met mijn huidige klanten maar ook nieuwe samenwerkingsverbanden. Dus heb je vragen of hulp nodig neem dan contact op via telefoon of email. Met vriendelijk groet, Kees Hiemstra, De Friese Motorfiets
Alle motoren van De Friese Motorfiets
45 motoren gevonden
SUZUKI V-STROM 650 ABS
SUZUKI V-STROM 650 ABS
€ 6.099,- p/mnd klik hier
2014, 31054 Km
APRILIA SHIVER 900
APRILIA SHIVER 900
€ 6.999,- p/mnd klik hier
2018, 28425 Km
BMW F 800 R
BMW F 800 R
€ 5.799,- p/mnd klik hier
2013, 19985 Km
BMW F 800 ST
BMW F 800 ST
€ 4.999,- p/mnd klik hier
2010, 38965 Km
BMW K 1200 S
BMW K 1200 S
€ 2.999,- € 3.799,- p/mnd klik hier
2006, 96552 Km
HONDA CB 1000 R ABS
HONDA CB 1000 R ABS
€ 6.399,- p/mnd klik hier
2009, 32041 Km
HONDA CB 650 F ABS
HONDA CB 650 F ABS
€ 6.299,- p/mnd klik hier
2015, 30942 Km
HONDA CMX 500 REBEL S
HONDA CMX 500 REBEL S
€ 5.999,- p/mnd klik hier
2017, 5831 Km
HONDA ST 1300 PAN EUROPEAN C-ABS
HONDA ST 1300 PAN EUROPEAN C-ABS
€ 5.999,- p/mnd klik hier
2007, 65833 Km
HONDA VFR 1200 F C-ABS
HONDA VFR 1200 F C-ABS
€ 7.199,- p/mnd klik hier
2013, 37968 Km
HONDA XL 700 V TRANSALP ABS
HONDA XL 700 V TRANSALP ABS
€ 4.999,- p/mnd klik hier
2007, 42730 Km
HONDA XLV 750 R
HONDA XLV 750 R
€ 4.999,- p/mnd klik hier
1985, 46701 Km
KAWASAKI ER 6 N ABS
KAWASAKI ER 6 N ABS
€ 5.299,- p/mnd klik hier
2014, 33870 Km
KAWASAKI VERSYS 650 ABS
KAWASAKI VERSYS 650 ABS
€ 5.399,- p/mnd klik hier
2012, 34412 Km
KAWASAKI VERSYS 650 ABS
KAWASAKI VERSYS 650 ABS
€ 5.499,- p/mnd klik hier
2012, 9323 Km
KAWASAKI VULCAN S TOURER
KAWASAKI VULCAN S TOURER
€ 7.699,- p/mnd klik hier
2020, 7302 Km
KAWASAKI Z 750 R ABS
KAWASAKI Z 750 R ABS
€ 5.799,- p/mnd klik hier
2012, 23806 Km
KAWASAKI Z650 ABS
KAWASAKI Z650 ABS
€ 6.899,- p/mnd klik hier
2021, 13871 Km
KTM 390 DUKE ABS
KTM 390 DUKE ABS
€ 3.799,- p/mnd klik hier
2014, 25890 Km
KTM 690 DUKE
KTM 690 DUKE
€ 4.999,- p/mnd klik hier
2013, 19267 Km
Wist u dat: In de motortaal "Hardtail" betekent: Letterlijk: stijve of harde achterkant. In dit geval de benaming voor een frame dat niet is uitgevoerd met een scharnierende achterbrug, noch met plunjervering. Kortweg een stijf frame genoemd. De meeste Europese en Amerikaanse motorfietsen uit de jaren twintig, dertig en begin jaren veertig hadden een stijf frame. De Britse en de Duitse motorfietsindustrie kwamen als eerste uit met seriemodellen die beschikten over zowel achter- als voorvering. De ooit toonaangevende Engelse motorindustrie tekende voor de eerste generatie massaal uitgevoerde semi-hydraulische voor- en achterschokbreking. In Engeland werd de Matchless G3L (l voor light) als eerste met een telescopische voorvork uitgerust aan het begin van de Tweede Wereldoorlog. De Amerikaanse industrie bleek op dit gebied het conservatiefst. De zware Indians werden in 1940 nog uitgerust met het Springframe, waarbij plunjervering was verwerkt in de achterwielophanging. Harley-Davidson ging met zijn zwaarste modellen pas in 1958 over op een frame met scharnierende achterbrug na in 1949 de springervoor vork door een hydraulische voorvork te hebben vervangen. De op zich uiterst trage aanpassing van het rijwielgedeelte van de topmodellen aan de moderne stroom van Europese motorfietsontwerpen, trompetterde het reclamebureau van Harley-Davidson van de daken als ongekende noviteit op het gebied van motorrijderscomfort. De begeleidende namen van modellen als Hydra Glide (hard tail met hydraulische voorvork) en Duo Glide (hydraulische voorvork én achtervering) getuigen van een bombastische mythologisering van een door Harley-Davidson matig ontwikkelde schokbrekingstechniek. Een hard tail komt bij moderne fabrieksmotorfietsen niet meer voor. Bij sommige motorfietsen ziet het er overigens wel zo uit omdat de schokbreker(s) weggewerkt zijn onder of boven het motorblok. Bij Harley-Davidson werd met het Softail-frame voor de hard tail-look gekozen omdat deze in is bij customrijders.
© 2000 - 2025 Motoroccasion