Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Indian Roadmaster
Bwj: 07-2017
KM stand: 27086 km
Motor: 1811 cc Thunderstroke
6 versnellingen
Jekill&Hyde uitlaat
Highwaysteps
Kleur: zwart met creme wit
Prijs: 21500,-
incl. Servicebeurt
3 maanden garantie
- Al 30 jaar HD Specialist!
- Voor meer informatie:
HD Service Venlo
Telefoonnummer: 077-387 05 09
Email: info@hdservice.nl
www.hdservice.nl
Opties en Accessoires: Cruise Control, Electrische starter, Kofferset, Topkoffer, Windscherm
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Thunder Stroke III |
Boring x slag | 101 mm x 101 mm |
Cilinder inhoud | 1,811 cc |
Comp. verhouding | 9,5:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Electronische brandstofinjectie |
Ontsteking | |
Vermogen | pk / kW bij tpm |
Max. koppel | 138,9 Nm bij 3,000 tpm |
Koppeling | Natte meerplaten koppeling |
Versnellingsbak | |
Verhouding | |
Overbrenging | Tandwiel |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20,8 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | |
Vering voor | Telescoopvork, 119mm, 46mm vork cartridge met dual rate veer |
Vering achter | Pneumatisch instelbare enkele schokbreker, 114mm |
Remmen voor | Dubbel, zwevende remschijven, 4- zuiger remklauwen, 300mm met abs |
Remmen achter | Enkel, zwevende remschijven, 2- zuiger remklauwen, 300mm met abs |
Voorband | DUNLOP® ELITE 3 130/90B16 73H |
Achterband | DUNLOP® ELITE 3 180/60R16 80H |
Wielbasis | 1,668 mm |
Lengte | 2,656 mm |
Breedte | 1,012 mm |
Hoogte | 1,572 mm |
Zithoogte | 673 mm |
Drooggewicht | 403 kg |
Leverbare kleuren | Thunder black, Burgundy, Steel Gray/ Thunder Black, Willow Green/ Ivory Cream, Thunder Black/ Ivory Cream |
Beschrijving | De 2016 Indian® Roadmaster™ voorziet in pure luxe, in Amerikaanse stijl. Voortbouwend op de legendarische Indian Roadmaster uit de jaren 40 van de vorige eeuw, defineert de nieuwe Roadmaster van Indian Motorcycle opnieuw de stijl, het comfort en de prestaties die u mag verwachten tijdens uw lange tochten op de (snel)wegen. |
| Dealerschappen: BOSS HOSS, INDIAN, VICTORY |
Welkom op onze website H.D. Service Venlo,
Al meer dan 25 jaar gespecialiseerd in Harley-Davidson Motoren en Trikes. Een begrip in Venlo en verre omstreken.
Bij ons kunt u terecht voor al het werk aan uw Harley of Trike, van beurt tot een complete ombouw of zelfs een compleet custom gebouwde motor naar uw wensen. Wij zijn voor rewaco Trikes al meer dan 15 jaar importeur voor Nederland. We leveren nieuwe en gebruikte trikes in elke prijsklasse.
Er zijn altijd 25 trikes op voorraad.
 | Venlo, Limburg |
 | 077-3870509 |
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van BMW