Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Topkoffer
Öhlins achterschokbreker
Voorveerring aangepast
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | Vloeistofgekoeld, viertaktmotor met viercilinders-in-lijn |
Boring x slag | 84|61 |
Cilinder inhoud | 1352 |
Comp. verhouding | 10.7:1 |
Kleppen | DOHC, 16 kleppen met variabele kleptiming |
Brandstof toevoer | Injectie: ø40 mm x 4 |
Ontsteking | Digitaal |
Vermogen | 155|114|8800 |
Max. koppel | 136|6200 |
Koppeling | Meervoudige natte platenkoppeling, handbediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 3.333 (50/15) |
Overbrenging | cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 22 |
Topsnelheid | |
ABS | optie |
Frame | Geperst aluminium monocoque frame |
Vering voor | 43 mm upside down voorvork, met traploos instelbare uitgaande demping en afstelbare veervoorspanning. Veeruitslag 113 mm |
Vering achter | Bottom Link Uni Trak met gasgevulde schokdemper Tetra-lever. Traploos instelbare uitgaande demping. Veeruitslag achter 136 mm |
Remmen voor | Dubbele, semizwevende wave-type remschijven van 310 mm |
Remmen achter | Enkele wave-type remschijf van 270 mm |
Voorband | 120/70ZR17M/C (58W) |
Achterband | 190/50ZR17M/C (73W) |
Wielbasis | 1520 |
Lengte | 2230 |
Breedte | 790 |
Hoogte | 1345 |
Zithoogte | 815 |
Drooggewicht | 300 kg |
Leverbare kleuren | Candy Neptune Blue / Flat Super Black ; Metallic Magnesium Gray/Flat Super Black |
Beschrijving | Tot heden stonden sports tourers in het teken van de compromissen. Kawasaki sluit geen compromissen. Wij namen de motor van de onstuitbare ZZR1400, de krachtigste hypersportsbike ter wereld, en pasten zijn afstellingen aan om de mega sports tourer 1400GTR de prestaties te geven die enthousiaste motorrijders verwachten. Het unieke zelfdragende frame van Kawasaki biedt bovendien het comfort en de bagagecapaciteit die je nodig hebt om probleemloos enorme afstanden af te leggen. |
U kunt bij ons terecht voor :
•Normaal onderhoud (de jaarlijkse beurt of de 10-, 15- en 20 duizend km). ◦Dit gaat uiteraard volgens de specificaties van uw motorfabrikant. We zijn een officieel Kawasaki onderhoudsbedrijf.
•Schade herstel - klein of groot. ◦We treden desgewenst op als intermediar naar uw verzekerings maatschappij. Dat houdt in dat de schade begroting, het herstel en de afhandeling daarvan door ons wordt overgenomen. U heeft hier geen omkijken naar.
•Banden ◦Het nieuwe seizoen staat voor de deur en u stapt op… Oh ja. dat moest ook nog : een nieuwe band ! Wij vervangen binnen een uur uw band in onze werkplaats. Tevens kunnen we u adviseren over de juiste band voor uw rijomstandigheden en voorkeuren.
•BMS – Specials ◦kijk in onze sectie BMS – Specials voor meer informatie op onze website.
| Raalte, Overijssel |
| 0572-371662 |
Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken